disiplinsiz işler


"yeryüzü halleri" temasıyla yürütülen stüdyonun "disiplinsiz işler"  6 kıtayı çalışma alanı olarak ele alan geniş bir bağlamda mekan inşasını denemeye ve mekanın hallerini yeryüzü halleri bağlamında tartışmaya ayrılır. ara projede 18, bitirme projesinde ise 7 tasarım ekibine ayrılan öğrenciler, farklı kıtalarda, farklı ülkelerde, gösterdiği yeryüzü hallerinin özgün niteliği ile öne çıkan bölgeleri tasarım alanı olarak belirler. "yeryüzü araştırmaları merkezi" olarak verilen tasarım konusuna yönelik olarak,  her ekip belirlediği bölge bağlamında programı yeniden kurgular. geliştirdiği program kurgusu ile etkileşimli olarak da, ele aldığı bağlamın yeryüzü halleri ile diyalog kuran ve yeni bir hal yaratan mekan kurguları geliştirir. mekanı var eden kodların sorgulandığı bu bölümde, yeni kodlar oluşturulması ya da var olan kodların yapıbozuma uğratılarak yeniden kurulması yoluyla bağlama, programa ve yapıya ilişkin tartışma oluşturan düzenlemeler tasarlanır.





"kent halleri" bağlamında stüdyonun ikinci bölümde üretilen işler, dünyadaki metropolleri konu alan geniş bir bağlamda şekillenmiştir. ara projede 14, bitirme projesinde ise 3 tasarım ekibine ayrılan öğrenciler, farklı kıtalarda, farklı ülkelerde bulunan metropoller arasından seçtikleri kentlerde kendi tasarım alanlarını belirlemişlerdir. Bağlama ve programa ilişkin verileri kendisi oluşturan tasarım ekipleri, seçtikleri kente ve kentsel alana özgü tartışmalar kurmuş ve 2050 vizyonuyla metropollerin geleceğine yönelik tasarım önerileri geliştirmişlerdir. Kentsel mekanı var eden kodların sorgulandığı tasarım çalışmalarında,  yeni kodlar oluşturulması ya da var olan kodların araştırılması ve yeni kodlarla birlikte tekrardan kurulması yoluyla bağlama, programa ve yapıya ilişkin tartışma oluşturan düzenlemeler tasarlanmıştır. "Kent halleri" teması, kent içinde çok katmanlı ilişki ağları örmeye olanak veren, farklı etkileşim düzeyleri kuran, oluşum halindeki kentsel mekan kurgularıyla işlenmiştir.






 "beden ve mekan halleri" bağlamında üretilen "disiplinsiz işler", Türkiye’de bulunan farklı bağlamlar içinde kamusal alan üretimini problem eden performans mekanlarının tasarımına odaklanır. Performans tanımının her grup içinde özelleştirildiği çalışmalarda, belirlenen bir tiyatro oyununa yönelik olarak seçilen bir tasarım alanında o oyuna özgü mekansal kurgular tasarlanır.



 “temaşa” teması bağlamında  üretilen "disiplinsiz işler", eğitim mekanlarını sorunlaştırır ve diyalog kurmaya olanak veren mekânsal düzenlemeleri araştırır.  Kişinin kendini ve içinde bulunduğu çevreyi tekrar tekrar kurmasına olanak veren eğitim ortamı kurguları sorgular. Oyunun mekan kurucu bir araç olarak ele alındığı işlerde, kendiliğinden oluşumlara alan açan yapısal düzenlemeler deneylenir. Eğitim mekanlarının kamusal alan kurma potansiyelini de değerlendiren ekipler,  kentle kurulan bağlantılar önemser ve kentsel dialogun gelişimine katkı koyan mekânsal ilişkileri tartışmaya açar.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder